JillesDOTCOM swinxst sinds september 2009 en woont in Hellevoetsluis.

volg JillesDOTCOM op twitter

2010-06-21 Dag 12: Koptelefoon aansluiting

Dit keer heb ik een koptelefoon aansluiting gemaakt op de swinxs. Zo kun je bijvoorbeeld Henkie Tenkie beluisteren op de koptelefoon. Maar wellicht nog interesanter is dat je nu de swinxs ook op een stereo installatie kunt aansluiten en bijvoorbeeld kan inzetten bij een maquette. De swinxs is met al zijn mogelijkheden voor slecht €149,95 erg goedkoop. Ik denk dat de swinxs in musea, bibliotheek of pretpark kan worden ingezet zonder dat je de swinxs zelfs maar ziet.

Ik heb gebruik gemaakt van een jack-connector, 100ohm weerstand en 47uF/25v elco.

Ik heb me laten inspireren door: http://www.generalguitargadgets.com/pdf/ggg_ruby.pdf

Je hebt Flash player 8+ en JavaScript nodig om deze video te bekijken.
| 23-6-2010 | 23:06 |
Door peter op maandag, 27 september 2010 om 20:20

hallo hardstikke leuk wat jij allemaal met de swinxs doet ik ben zelf ook bezich met het programmeren van spelletjes voor de swinxs.
mischien kun je me een handleiding sturen die je gebruikt bij het programmeren.
groetjes en alvast bedankt
peter

Door Marcel op woensdag, 30 juni 2010 om 10:09

Leuk om dit te zien. Ik heb zelf al vele malen een Swinxs voorzien van een line-out, die we voor demo doeleinde inzetten.


2010-06-20 Dag 11: Nieuwe bewegings sensor

Zoals ik al in eerdere projecten heb aangegeven was vond ik dat de bewegingssensor toe was aan een modificatie. Met de onderstaande hack is de swinxs super gevoelig geworden voor beweging.

Ik heb voor € 4,78 een nieuwe bewegingssensor gekocht bij Farnell ( http://nl.farnell.com/jsp/search/productdetail.jsp?sku=732795
) en in de swinxs gebouwd. Hieronder de oude en de nieuwe bewegings sensor.


Je hebt Flash player 8+ en JavaScript nodig om deze video te bekijken.
| 23-6-2010 | 22:06 |

2010-06-19 Dag 10: Swinxs Recorder

Met dit programma wil ik de mogelijkheden ontdekken van de microfoon die in de swinxs zit ingebouwd.

Ik maak gebruik van de functies:

sound.record.on(102); // neem een sample op met de naam "00102REC.WAV"
sound.record.off; // beeindig het opnemen en sla de sample op

sound.chain(ST_WAIT, 102) // speel sample 102 af en spring naar ST_WAIT

Zoals je ziet kan de swinxs geluid opnemen en afspelen.

Hier zijn vast leuke dingen mee te doen. ;-)


File "00000.txt" (de naam van het spel)

01: Recorder


File "00100.txt" (sample om te laten horen als je afspeelt)

01: play


File "00101.txt" (sample om te laten horen als je opneemt)

01: record


File "game.prp" (de instellingen van het spel)

01: MINPLAY=0
02: MAXPLAY=10
03: GAMETYPE=1
04: ID=--unregistered--
05: TITLE=Rotating Light
06: AUTHOR=A. Nonymous
07: VERSION=0.0
08: LANGPACKID=
09: BESTSCORE=RANDOM
10: FIRMWARE=
11: DESCRIPTION_01=U2hha2UgbWUgdG8gcm9sbCB0aGUgZGljZSE=
12: CREDITS=


File:"00000 randomlight.st" (het programma zelf)

01: variables
02: {
03: const ST_INIT = 100;
04: const ST_WAIT = 200;
05: const ST_RECORD = 300;
06: const ST_RECORD_NOW = 400;
07: const ST_PLAY = 500;
08:
09: const TIMER_1 = 1;
10: word hue;
11: word saturation;
12: word value;
13: }
14:
15: machine
16: {
17: startup
18: {
19: state.move(ST_INIT);
20: }
21:
22: state(ST_INIT)
23: {
24: state.move(ST_WAIT);
25:
26: }
27:
28: state(ST_WAIT)
29: {
30: if ( ! sound.playing )
31: {
32: sound.off;
33: }
34:
35: if (button.red.short)
36: {
37: state.move(ST_RECORD);
38: }
39:
40: if (button.green.short)
41: {
42: state.move(ST_PLAY);
43: }
44: }
45:
46: state(ST_PLAY)
47: {
48: sound.chain(ST_WAIT,
49: "SOUND",100,
50: "SOUND",102
51: );
52:
53: }
54:
55: state(ST_RECORD)
56: {
57: sound.chain(ST_WAIT,
58: "SOUND",101
59: );
60:
61: if ( ! sound.playing )
62: {
63: sound.off;
64: }
65: sound.record.on(102);
66: state.move(ST_RECORD_NOW);
67: }
68:
69: state(ST_RECORD_NOW)
70: {
71: if (button.red.short)
72: {
73: sound.record.off;
74: state.move(ST_WAIT);
75: }
76: }
77: }

Je hebt Flash player 8+ en JavaScript nodig om deze video te bekijken.
| 22-6-2010 | 10:06 |
Door Jilles Groenendijk op donderdag, 24 juni 2010 om 09:05

LEUK!

Ik ben benieuwd wanneer we die kunnen gaan downloaden.

Wanneer verwacht je de eerste betaalde applicaties online ?

Groeten,
Jilles

Door Jop op dinsdag, 22 juni 2010 om 14:43

Jilles, Heel erg gaaf! We zijn toevallig net bezig met de eerste games die hier gebruik van maken. Zoals je zegt, kun je hier hele leuke toepassingen mee bedenken...


2010-06-18 Dag 9: Rotating Light

Dit programma is geïnspireerd door de Philips Living Colors lamp.
Het lijkt erg op de shake light, alleen hoef je hier niet voor te schudden ;-)

File "00000.txt" (de naam van het spel)

01: Rotating Light


File "game.prp" (de instellingen van het spel)

01: MINPLAY=0
02: MAXPLAY=10
03: GAMETYPE=1
04: ID=--unregistered--
05: TITLE=Rotating Light
06: AUTHOR=A. Nonymous
07: VERSION=0.0
08: LANGPACKID=
09: BESTSCORE=RANDOM
10: FIRMWARE=
11: DESCRIPTION_01=U2hha2UgbWUgdG8gcm9sbCB0aGUgZGljZSE=
12: CREDITS=


File:"00000 randomlight.st" (het programma zelf)

01: variables
02: {
03: const ST_WAIT = 100;
04: const ST_INIT = 200;
05: const ST_CYCLE = 300;
06:
07: const TIMER_1 = 1;
08: word hue;
09: word saturation;
10: word value;
11: }
12:
13: machine
14: {
15: startup
16: {
17: hue=0;
18: saturation=0;
19: value=0;
20: state.move(ST_INIT);
21: }
22:
23: state(ST_INIT)
24: {
25: timer.on(TIMER_1, 0);
26: state.move(ST_CYCLE);
27:
28: }
29:
30: state(ST_CYCLE)
31: {
32: led.hsv(hue,saturation,value);
33: if ( timer.get(TIMER_1) > 5 ) // After 0.5 seconds no shake
34: {
35: hue=1 + random(360);
36: saturation=1 + random(101);
37: value=1 + random(101);
38:
39: state.move(ST_INIT);
40: }
41:
42: }
43:
44: }

Je hebt Flash player 8+ en JavaScript nodig om deze video te bekijken.
| 22-6-2010 | 10:06 |

2010-06-17 Dag 8: Lampie

Dit programma is verzonnen door Jelle (in de wachtkamer van de Fysio). Het idee was om het lampje van de Swinxs (de multi color LED) te kunnen bedienen met de bandjes of kaartjes. Het eindcijfer van het RFID nummer bepaalt de kleur:
0 = oranje, 1 = geel, 2 = groen, 3 = blauw, 4 = zwart, 5 = wit, 6 = rood, 7 = paars, 8 = rose en 9 = grijs

P.S.: In het ontwerp van Jelle kon je de sterkte van het licht ook instellen. Dit zit niet in onderstaande code.

File "00000.txt" (de naam van het spel)

01: Access Light


File "game.prp" (de instellingen van het spel)

01: MINPLAY=0
02: MAXPLAY=10
03: GAMETYPE=1
04: ID=--unregistered--
05: TITLE=Access Light
06: AUTHOR=A. Nonymous
07: VERSION=0.0
08: LANGPACKID=
09: BESTSCORE=RANDOM
10: FIRMWARE=
11: DESCRIPTION_01=U2hha2UgbWUgdG8gcm9sbCB0aGUgZGljZSE=
12: CREDITS=


File:"00000 Lampie.st" (het programma zelf)

01: variables
02: {
03: const ST_WAIT = 100;
04:
05: word color;
06: }
07:
08: machine
09: {
10: startup
11: {
12: rfid.on;
13: sound.visual.off;
14: state.move( ST_WAIT );
15: color = 4;
16: }
17:
18: state(ST_WAIT)
19: {
20: if ( color == 0 ) { led.color("ORANGE","MEDIUM"); }
21: if ( color == 1 ) { led.color("YELLOW","MEDIUM"); }
22: if ( color == 2 ) { led.color("LIME","MEDIUM"); }
23: if ( color == 3 ) { led.color("CYAN","MEDIUM"); }
24: if ( color == 4 ) { led.off; }
25: if ( color == 5 ) { led.color("WHITE","MEDIUM"); }
26: if ( color == 6 ) { led.color("RED","MEDIUM"); }
27: if ( color == 7 ) { led.color("VIOLET","MEDIUM"); }
28: if ( color == 8 ) { led.color("PINK","MEDIUM"); }
29: if ( color == 9 ) { led.color("GREY","MEDIUM"); }
30: if ( ! sound.playing )
31: {
32: sound.off;
33: }
34: if ( rfid.detected )
35: {
36: color = rfid.last.lo % 10;
37: // sound.chain(ST_WAIT, "SOUND",100, "SOUND",200+color,"SOUND",101,"NUMBER",color);
38: }
39:
40: if( button.green. )
41: {
42: }
43: }
44: }

De ontwerpschetsen van Jelle:

Je hebt Flash player 8+ en JavaScript nodig om deze video te bekijken.
| 22-6-2010 | 10:06 |

2010-06-16 Dag 7: Shake light

Na de dobbelsteen wil ik dit keer iets gaan doen met de multicolor LED die in de swinxs zit. Als uitgangspunt voor de software neem ik de dobbelsteen. Maar in plaats van de getallen op te lezen laat ik de swinxs LED van kleur veranderen.

File "00000.txt"
shake light

Het bovenstaande bestand wordt omgezet naar een audio bestand "00000.wav" met de uitgesproken tekst. Deze wordt gebruikt voor de programma selectie

File: "00001.txt"
Shake me to change the light.

Het bovenstaande bestand wordt ook omgezet naar een audio bestand "00001.wav" met de uitgesproken tekst. Deze wordt gebruikt voor de programma uitleg. Zie regel 24.

File "game.prp"
01: MINPLAY=0
02: MAXPLAY=99
03: GAMETYPE=1
04: ID=--unregistered--
05: TITLE=Shake Light
06: AUTHOR=A. Nonymous
07: VERSION=0.1
08: LANGPACKID=4
09: BESTSCORE=RANDOM
10: FIRMWARE=
11: DESCRIPTION_01=U2hha2UgbWUgdG8gcm9sbCB0aGUgZGljZSE=

Bovenstaand programma toont de spel instellingen. Doordat MINPLAY op 0 staat is dit spel ook te doen als je geen bandjes aanmeldt.

File "00000 Shake Light.st"
01: // Example to implement Swinxs rolling two dices.
02:
03:variables
04:{
05: const ST_WAIT = 100;
06: const ST_SHAKE = 200;
07: const ST_THROW = 300;
08:
09: const TIMER_1 = 1;
10: word hue;
11: word saturation;
12: word value;
13:}
14:
15:machine
16:{
17: startup
18: {
19: hue=0;
20: saturation=0;
21: value=0;
22: if ( ! sound.playing )
23: {
24: sound.play("SOUND", 00001); // Say "shake me to roll the dices"
25: state.move(ST_WAIT);
26: }
27: }
28:
29: state(ST_WAIT)
30: {
31: if ( ! sound.playing )
32: {
33: sound.off; // Prevent looping of sound sample
34: }
35:
36: led.hsv(hue,saturation,value);
37:
38: if ( accel.shake.detected )
39: {
40: sound.play("SOUND", 00002); // Play sound of dices being shaken
41: timer.on(TIMER_1, 0);
42: state.move(ST_SHAKE);
43:
44: hue=1 + random(360);
45: saturation=1 + random(101);
46: value=1 + random(101);
47: }
48: }
49:
50: state(ST_SHAKE)
51: {
52: if ( accel.shake.detected )
53: {
54: timer.set(TIMER_1, 0); // Reset timer while shaking
55: }
56:
57: if ( timer.get(TIMER_1) > 5 ) // After 0.5 seconds no shake
58: {
59: sound.off;
60: state.move(ST_THROW);
61: }
62: }
63:
64: state(ST_THROW)
65: {
66: sound.play("SOUND", 00003); // Play sound of dices being shaken
67: state.move(ST_WAIT);
68: }
69:}

De Swinxs maakt in tegenstelling tot wat ik in het filmpje zeg, voor de LED's gebruik van 3 instellingen; Hue, Saturation en Value. Met de random functie vul ik deze waardes tijdens het schudden.

Groeten,
Jilles

Je hebt Flash player 8+ en JavaScript nodig om deze video te bekijken.
| 22-6-2010 | 05:06 |

2010-06-15 Dag 6: Introductie programmeren voor de Swinxs

Dit stukje programmatuur maakt van de Swinxs 2 dobbelstenen waarmee je echt kunt gooien door de swinxs te bewegen. De Swinxs werkt met een zogenaamde STATE-machine waarmee je tussen verschillende STATES kunt springen.

Dit dobbelsteen programma heeft 3 states nodig:
* Wachten (ST_WAIT)
* Schudden (ST_SHAKE)
* Gooien (ST_THROW)

met // wordt commentaar gegeven in onderstaande code.

Code:

01: variables
02: {
03: const ST_WAIT = 100;
04: const ST_SHAKE = 200;
05: const ST_THROW = 300;
06: const TIMER_1 = 1;
07: }
08:
09: machine
10: {
11: startup // Het programma begint hier
12: {
13: if ( ! sound.playing ) // Klaar met praten ?
14: {
15: sound.play("SOUND", 00001); // Zeg: "shake me to roll the dices"
16: state.move(ST_WAIT); // Spring naar ST_WAIT (wachten)
17: }
18: }
19:
20: state(ST_WAIT) // wachten
21: {
22: if ( ! sound.playing ) // Klaar met praten ?
23: {
24: sound.off; // Zet het geluid maar uit!
25: }
26:
27: if ( accel.shake.detected ) // Wordt er geschud ?
28: {
29: sound.play("SOUND", 00002); // Speel: Dobbelstenen schud geluid!
30: timer.on(TIMER_1, 0); // Zet de timer aan
31: state.move(ST_SHAKE); // Spring naar schudden (ST_SHAKE)
32: }
33: }
34:
35: state(ST_SHAKE) // schudden
36: {
37: if ( accel.shake.detected ) // Wordt er geschud ?
38: {
39: timer.set(TIMER_1, 0); // Zet de timer op 0
40: }
41:
42: if ( timer.get(TIMER_1) > 5 ) // Na een 0,5 seconden
43: {
44: sound.off; // Geluid uit
45: state.move(ST_THROW); // Spring naar gooi (ST_THROW)
46: }
47: }
48:
49: state(ST_THROW) // gooi
50: {
51: sound.chain(ST_WAIT, // Na het spelen terug naar wachten
52: "SOUND", 00003, // Speel: vallende dobbelstenen geluid!
53: "NUMBER", 1 + random(6), // Eerste willekeurige getal 1..6
54: "NUMBER", 1 + random(6)); // Tweede willekeurige getal 1..6
55: }
56:
57: }

Zoals je misschien merkt werkt het schudden maar één kant op. Dit heeft te maken met de gekozen accelerometer (bewegingsschakelaar).

Op onderstaand plaatje zie je mijn modificatie. Ik heb hem gevoeliger gemaakt door er met dubbelzijdige tape een knoop aan te plakken.

De gebruikte sensor zoals hieronder duidelijker zichtbaar. Werkt doordat twee geleidende delen elkaar raken bij beweging. Mits deze in 1 specifieke richting gaan.

Op zich is de techniek voldoende voor de Swinxs maar er is plaats voor verbetering. ;-) Wellicht eens op zoek naar iets als dit:
http://tinyurl.com/3yzua5h

Je hebt Flash player 8+ en JavaScript nodig om deze video te bekijken.
| 16-6-2010 | 23:06 |

2010-06-14 Dag 5: We gaan een kaartspel spelen

Als voorbereiding op de tafeltrainer gaan we deze dag een bestaand kaartspel bekijken: Gevonden Voorwerpen.

Jelle en Jurre doen het even voor.

Op deze manier krijg je een beetje beeld van het gebruik van de RFID-kaarten.

Voor deze kaarten heb ik nieuwe hoesjes gemaakt. Zodat je er ook andere dingen mee kunt doen.

Groeten,
Jilles

Je hebt Flash player 8+ en JavaScript nodig om deze video te bekijken.
| 16-6-2010 | 23:06 |

2010-06-13 Dag 4: Verbeterpunten

Vandaag zijn we voor het eerst naar de HIKS geweest. De HIKS is een Verrijkingsclub in Oosterhout (NBR) opgezet door een moeder die voor haar hoogbegaafde kind meer uitdaging zocht en deze in contact wilde brengen met gelijkgestemden. Inmiddels bestaat de club al weer wat jaren en wordt druk bezocht. Voor de jonge kinderen tot groep 5 is zelfs een wachtlijst. Wij hoorde over deze club op een bijeenkomst van Pharos; een lotgenoten vereniging voor ouders van hoogbegaafde kinderen.

Dit keer stond de HIKS in het teken van Jazz en werd er uitgelegd waar deze muziek is ontstaan en uiteindelijk ook zelf muziek gemaakt.

Ik had de Swinxs meegenomen om wat te klussen aan de software terwijl de kinderen ongestoord hun gang konden gaan. Maar een Swinxs pak je niet zo maar uit. Wat is dat rare groene ding, wat kun je ermee. En voor ik het wist was ik na de pauze quizzen aan het doen met de kinderen uit de groep. Omdat het een verrijkingsclub is hebben we de reguliere spelletjes niet gedaan ook al was daar best interesse voor ;-)

Er vielen mij wel wat zaken op:

We hebben het swinxs kaartspel gespeeld. Dat ging leuk en zonder scheve gezichten. Toen we later de dieren-quiz speelden bleek de eerste die bliepte 2 punten te kunnen scoren. En voor 'slimme kinderen' waren de antwoorden het probleem niet maar ontstond wat strubeling over wie het eerst bliepte. Ik denk dat met een andere aanpak, dit minder een probleem zou zijn geweest. Bijvoorbeeld zonder de 2 punten of vragen per persoon. Mensen van swinxs, zie dit als een verbetertip.

Daarnaast zijn er daar 2 bandjes gesneuveld. Voor jonge of magere kinderen zijn de swinxs bandjes perfect. Maar zodra oudere of forsere kinderen of zelfs volwassenen de bandjes omdoen scheuren deze in tweeen. Wellicht is er iets te verzinnen in een grotere maat of als ring (zoals er bijvoorbeeld bij Beeld en Geluid gebruikt wordt) Mannen zouden jullie daar eens over na kunnen denken. Ik denk namelijk dat de swinxs voldoende potentie heeft om zich niet alleen tot kinderen te beperken.

Op bijgaand filmpje zie je dat de ringen van het multimedia museum beeld en geluid op het Mediamark in Hilversum ook op de swinxs werken. Beeld & Geluid is zowiezo een aanrader!


Groeten,
@JillesDOTCOM

Je hebt Flash player 8+ en JavaScript nodig om deze video te bekijken.
| 13-6-2010 | 23:06 |
Door Jilles Groenendijk op donderdag, 24 juni 2010 om 08:57

En die van LEGO Mindstorms NXT trouwens ook, maar daar kom ik nog op terug ;-)

Door Jop op maandag, 14 juni 2010 om 08:34

Goeite tips Jilles!
En erg grappig dat de RFID van Beeld en Geluid het ook doet!


2010-06-12 Dag 3: swinxs يستطيع التكلم بالعربية

swinxs يستطيع التكلم بالعربية

ofwel

de swinxs spreekt Arabisch

Ik deze videoblog ga ik het hebben of de verschillende talen die de swinxs spreekt. Dit is niet alleen handig als je in een ander land woont. Maar ook als je een nieuwe taal wil leren of iets meer uitdaging nodig hebt als je bijvoorbeeld hoogbegaafd bent. Als je verschillende talen hebt geinstalleerd kun je deze selecteren door direct na het opstarten op de rode knop te drukken.

Veel plezier,
@JillesDOTCOM

P.S. De bruine toet heb ik van de scouting regiodag die ik vandaag heb begeleid. ;-)

Je hebt Flash player 8+ en JavaScript nodig om deze video te bekijken.
| 13-6-2010 | 00:06 |

2010-06-11 Dag 2: Geheugenuitbreiding van de Swinxs

Het is eigenlijk niet nodig. De Swinxs heeft namelijk al standaard 512MB aan boord. En dat is meer dan voldoende om alle spellen op te slaan. Maar omdat het kan doe ik het toch ...

... we gaan vandaag het geheugen van de Swinxs uitbreiden van 512MB naar 2048MB (ofwel 2GB)

De stappen:
1. Swinxs uit
2. Dopjes van de onderkant
3. drie (3) schroeven eruit (leg deze apart)
4. onderkant eraf
5. zes (6) schroefjes los (leg deze ook apart op een andere plek)
6. voorzichtig de bovenkant eraf (zorg dat de stekkertjes niet los gaan, of schrijf anders op hoe ze zaten)
7. blauwe SD-card eruit
8. gegevens kopieren naar de PC
9. Nieuwe SD-card vullen met gegevens op de PC van de oude kaart
10. Nieuwe SD-card op de plek van de oude kaart
11. Swinxs aan.

Als het goed is doet alles het weer!
Zoniet, de oude kaart weer terug.

12. deksel terug op de swinxs
N.B. witte knop zit op de plaats van de USB aansluiting, draadjes achter buisje anders doet de bewegingssensor het niet meer.
13. zes (6) schoefjes weer vast maken
14. Draad van batterij (weer) vast plakken.
15. drie (3) schoefjes weer vastdraaien onder de noppen
16. Noppen met dubbelzijdige tape weer vast maken aan de onderkant

Let op: 4GB wordt niet ondersteund, net als SDHC. Maar een 2GB SD-Card is al meer dan zat.

Let op: door deze actie heb je waarschijnlijk géén garantie meer op de Swinxs

Je hebt Flash player 8+ en JavaScript nodig om deze video te bekijken.
| 10-6-2010 | 20:06 |
Door Hasse op vrijdag, 20 augustus 2010 om 21:56

TOP! Mijn Swinx deed het niet meer, alleen blauw licht. Geheugen kaart bleek los te zitten en dit blog heeft me enorm geholpen!

Door Jilles Groenendijk op donderdag, 24 juni 2010 om 09:03

Hoi Ronald,

Op zich is de upgrade erg eenvoudig.
Het zijn 3 schroefjes onder de voetjes. 6 aan de bovenkant. Belangrijk is dat je goed opschrijft waar welke schroefjes zaten en hoe alle kabels aangesloten zaten.
Kopieer de inhoud van de Swinxs SD-kaart naar de harde schijf. Formatteer de nieuwe kaart. En kopieer de inhoud van de oude kaart vanaf de PC naar de nieuwe kaart.

Probeer eerst of ie het doet voor je hem dicht schroeft. Anders plaats je de oude kaart weer terug.

Zorg wel dat je een 2HB (niet SDHC) kaartje gebruikt.

Groeten,
Jilles

Door Ronald Heerema op maandag, 14 juni 2010 om 20:57

Ik ben blij dat je hier aan mee doet! Ik had hem nog niet open gemaakt en zit wel met een bijna vol geheugen. Klinkt erg simpel en ik heb nog wel een 2Gb kaartje liggen.
Dank voor de tip!


2010-06-10 Dag 1: Gewapend met schroevendraaiers

Als systeembeheerder ben ik soms meer geïnteresseerd in de gebruikte technologie dan in het apparaat zelf.

Ik kan me voorstellen dat techneuten ook graag de binnenkant van de Swinxs zouden willen zien maar deze niet willen open maken omdat hiermee de garantie vervalt. Vandaar dat ik een filmpje en wat foto's heb gemaakt.

De Swinxs heeft 512MB geheugen, dat gewoon vanuit de PC of Mac benaderd kan worden. Hierop worden de spellen (eventueel in meerdere talen) opgeslagen. Daarnaast is het ook mogelijk om er muziek op te zetten om zo de swinxs te gebruiken als boombox.

De swinxs kan bediend worden met behulp van 3 knoppen (wit, groen en rood) en voor de interactie is gebruik gemaakt van RDIF technologie. Door middel van armbandjes (XS) en spelkaarten.

In de Swinxs zit daarnaast ook een microfoon en een bewegingssensor. Deze zorgen voor nog meer interactie.

De swinxs heeft een oplaadbare batterij die d.m.v. USB kan worden opgeladen.

Als je hier vragen over hebt kun je me benaderen via twitter.

Groeten,

Jilles Groenendijk

Je hebt Flash player 8+ en JavaScript nodig om deze video te bekijken.
| 10-6-2010 | 17:06 |

Een maand bloggen over de Swinxs

Vanaf morgen 10-6-2010 ga ik een maand lang bloggen over de Swinxs.

Ik ben Jilles Groenendijk, 41 jaar, vandaag precies 17 jaar getrouwd met Sylvia de Raat, systeembeheerder, ADHD'er, Twitter-verslaafd maar vooral vader van Jelle & Jurre (een tweeling van 8 Jaar oud). Zie filmpje hieronder.

Als systeembeheerder zal ik het met name vanuit een technisch perspectief doen. Ik wordt hier bijgestaan door mijn helden Jelle en Jurre.

Ik heb er reuze zin in,

Jilles Groenendijk

Je hebt Flash player 8+ en JavaScript nodig om deze video te bekijken.
| 9-6-2010 | 19:06 |
Door Mark op donderdag, 12 augustus 2010 om 11:49

Dit is wat ik gebruikt heb voor de line-out:

Artikelnr. Omschrijving Mfr Part # Mfr Name
========== ======================================== ========== ==========
724592 TRANSFORMER, AUDIO, 1:1; Depth, external NTE1 NEUTRIK
1280747 SOCKET, 3.5MM JACK, STEREO; Connector ty PSG01537 PRO SIGNAL

Artikel codes van Farnell. De transformer zorgt voor galvanische isolatie.

Gave blog trouwens!!!

JillesDOTCOM
nu online kopen ik wil een swinxs

Op ikswinxs.nl delen 25 enthousiaste swinxs-ers hun ervaringen door het plaatsen van verhalen, foto's, video's. Lees hun avonturen en beloon de verhalen die je het beste vindt.

Swinxs homepage
De Swinxs console
nu online kopen ik wil een swinxs